Wednesday, October 22, 2008

How to create sms campaign through blogstarz

This is the best features in blogstarz that you must know. In blogstarz every user boleh menggunakan campaign sms untuk meningkatkan lagi keuntungan.. bagaimana campaign ini berfungsi?

Pernahkah anda menonton TV dan melihat soalan kuiz "siapakah nama perdana menteri malaysia ke-6? sila tulis jawapan anda dan hantar ke 28000, jawapan yang betul akan mendapat RM1000.00"

itu adalah salah satu contoh campaign menggunakan 'IOD Reverse Charge' , bagaimana anda boleh mendapat keuntungan? bayangkan setiap sms yang dibalas akan dicharge RM0.50 dan anda menerima 5000 balasan sms, totalnya anda sudah mendapat RM2500.00 ringgit, mungkin ditolak-tolak dengan servis caj, untung bersih anda masih lagi beribu ringgit..

kali ini di blogstarz anda sendiri boleh merangka kuiz anda.. untuk mendapatkan keuntungan.. sms boleh dihantar kepada rakan2 anda dan mereka mungkin tiada masalah untuk membalasnya dan pada masa yang sama menderma RM0.50 tanpa disedari kepada anda .. mudah sahaja bukan untuk mendapatkan wang di blogstarz sebenarnya.

bagaimana untuk menyediakan campaign seperti ini, langkahnya adalah seperti berikut.

1. Click IOD SMS Manager di main menu
2. Click Sender ID di left menu "IODSMS Manager" dan masukkan sender ID yang anda ingin gunakan, tidak lebih dari 10 patah perkataan. (cth : jutawan) dan click "sender ID setting"
3. Kemudiannya click "new keyword" di left menu, ok skrg masa untuk mencipta kuiz sms anda, gunakan kekreatifan anda untuk mencipta campaign anda sendiri


help :
keyword : nama kuiz anda cth : pm6 (no space)
type : pilih type kuiz sama ada contest, vote atau 3way
Instruction : SMS instruction , ini adalah reply msg contoh: Thank you for joining our contest, we will inform you if you are the winner.
Question : Letakkan soalan anda , cth : siapakah nama perd. menteri malaysia ke 5
Answer : jawapan kuiz, cth:Najib
selepas siap klik submit...now adalah masa untuk advertise soalan kuiz sms anda, samada tulis di blog anda atau hantar bulk sms kepada rakan2 anda atau lebih hardcore, advertise di TV... setiap balasan bermaksud RM $$$ untuk anda..

Cth soalan :
siapakah nama perdana menteri malaysia ke-6?
a. abdullah
b. anwar
c. najib

hantar jawapan anda kepada 32300

jawapan struktur: BSTARZ BS JUTAWAN PM6 NAJIB and send to 32300

nampak bagaimana mudahnya mendapat wang di blogstarz, join sekarang